Thursday 17 June 2010

Träning för Jenny

Back on Track

Med min nya träningsinspiration i bagaget åkte jag & Marie & Viggen, ackompanjerade av Bella och Zach, på träning hos Jenny Damm. Måste säga att Jenny är kanonbra, hon är mycket bra på att läsa både hund & förare..Inser, efter att Jenny verkligen fått i gång henne, att det kanske bor lite drag i den lilla vovven när hon väl släpper omgivningen och alla störningar som finns omkring en träningsplan..!
Och när föraren ,dvs jag,vågar satsa lite kommer det förhoppningsvis att bli riktigt bra! Inte för att jag tvivlat på det, men har insett att det får ta den tid det tar för att damen skall greppa världen och alla intryck som finns..Världen är i många delar en farlig plats tycker Sockan :-))) Tex. motorcyklar, speciellt brorsans HD, är FARLIGA! Men ändå, tänk att det är samma hund som "dog" när vi skulle åka bil- nu kastar hon sig glatt in i bilen så fort jag ber henne- bara det är en seger i sig! Det trodde jag inte när vi började fara runt..
Nu ska vi skaffa fleecekamptrasa istället för boll, för det tyckte S var kul.
Nedan: Chefen som övervakar , tillika Sockans idol...Kärleken är inte besvarad! Världens bästa Lotus enligt mina barn!

Lägg till bild


Vi fick iallafall massor att träna på, det ska bli jättekul! Marie och super Viggen var jättdeduktiga, snabbare hund får man leta efter..
Hemma väntade mina goa valpar: ABBA kullen som precs fyllt 8 veckor. Kvar finns grabbarna grus som vill ha egna mattar eller hussar nu!
Belgerac Waterloo & lilla läckra B Super Trouper!
//Annelie

No comments: