Monday 28 June 2010

Midsommar, träning & valpisar



Dagens träning såg ut så här...fick för mig fem i sju att jag och barnen hann åka o träna, och turligt nog så var Marie & Viggen & Agneta & Russin där och hade redan kämpat ut en massa hinder- och nästan byggt upp senaste Jenny kombinationen som vi slet med! Det blev till slut riktigt bra för oss alla, även om vi var rörande överens om att det ibland är svårt att återskapa en bana även om man har en skiss. Det är också oerhört bra att ha träningskamrater som kritiskt granskar vad man gör och vad som fungerar och inte fungerar. Zilva som var döende i fredags, hade nu repat sig till oanade höjder! Jättepigg och helt på g, följsam o alert.



Här allas vår Zilva Pilva- mammas lilla gris! Jätteduktig i dag, det är verklgen kul att ha kommit igång! Sockan som varit lite halvlugn när vi tränat innan börjar nu verkligen tala om att hon finns- och att hon skall vara med! Det nya kopplet höll på att stryka med, och skälla kunde hon med....Lilla gumman! Nedan en bild på vår grundträning som nu börjar vara väldigt kul säger Sockan! Kan springa faktiskt!!! Alldeles själv runt stödet...Ny hemmagjord kamptrassa av min gamla fleecetröja funkade alldeles utmärkt!





Stilbild på världens bästa Svea! Går stundtals som en kanon då hon och Bella får det att stämma! Riktigt duktiga var dom, men nästa övning blir tunnelsug!

Också var det midsommar- fel ordning blir det, men jag kan inte ändra bildordningen när jag väl laddat upp den..nån som kan? De små underbara valparna var med och firade midsommar med pompa och ståt, dragspel & tusen ungar som var alldeles bedårade av de små charmtrollen! Även många vuxna var framme och hälsade, och jag måste säga att de skötte sig exemplariskt! Dragspel & fiol, inget problem! Någon som är intresserad av en bedårande liten kille så hör av er!

Slutligen: familjefoto midsommar anno 2010! Vi som var och firade med Peter & Pauline & Paulines förtjusande mamma på en enda bild! Plupp, Cazzie & Atti, Walle & Winna i famnen på mig.

Kram på er!



No comments: